DragonHeart своїми руками

Виготовляти ми будемо дуже цікаву, і водночас, просту настільну гру DragonHeart. Основні матеріали можна знайти на сайті Boardgamer (або форумі). Я ж для себе трішки поправив матеріали, які можна завантажити тут.
В решті-решт ми отримаємо от такий комплект карт і поле для гри (див. фото).


Все, що буде необхідно - матеріали, засоби, буду описувати і, по можливості, ілюструвати фото.
Отож поїхали.

В першу чергу на знадобляться руки: одна ліва, одна права :-)

Комп'ютер з вихідними даними:

Та, звичайно, голова на плечах:

Далі. Для виготовлення достатньо якісних карт нам буде необхідний папір. В принципі, я б рекомендував щільність 200-210. В даному випадку, я використав - 250 (не зміг знайти меншої щільності - це трохи у нас проблема). Також рекомендую товщину плівки для ламінування 80-100мкм (я, знову ж таки, знайшов трохи більшу 135). Тому карти, в решті решт, вийшли трішки жорсткуваті. Принцип наступний: щільніший папір - тонша плівка, і навпаки. В принципі, кожен сам для себе повинен вибрати прийнятні щільність паперу і товщину плівки, я це робив банально перебором - придбав кілька різних аркушів паперу і плівки та комбінував. В результаті зупинився на вищесказаному. А те, що в даному випадку - DragonHeart, не дотримався власних рекомендацій, це лише поспіх - дуже вже хотів швидко зробити гру та пограти :-). Отож, папір 200-210, плівка 80-100-110. Далі, я розкажу та покажу саму послідовність виготовлення карт і поля для гри.

Папір:

Плівка:

Для друку я використовую струменевий принтер HP Deskjet 3920 (кращого, поки що, не маю:-):

А от і сам друк (тут друк сорочок):

Для прикладу, листок надруковано (тут друк внутрішніх зображень):

Так, надруковано дві сторони - внутрішню і зовнішню. Тепер потрібно заламінувати. Для цього акуратно поміщаємо надрукований аркуш між плівку:

Для ламінування я використовую ось такий пристрій SXL95. Апарат хоч і не новий, зате надійний. Правда, спочатку трішки намучився попадати в потрібне місце - щілина маленька і не видно куди засовувати аркуш між валики.

Ламінуємо.

Один листок готовий.

Повторюємо необхідну кількість разів.
 

Для ламінування ігрового поля я використав ламінат, що з однієї сторони має прозору плівку, а з іншої липку основу - самоклейку.

Також, нам будуть необхідні канцелярський (будівельний) ніж, металева лінійка, у мене 50 см. Щоб не пошкодити стіл-меблі-підлогу використовую ось такий (див. фото) кусок ДВП. 

На ДВП ще кладу будь-який старий журнал чи газету, щоб не тупився швидко ніж. Можна різати і на склі, але швидко тупиться ріжуча кромка ножика. (Тут  всі матеріали я порізав одним лезом, навіть без обламування кромки ножа).

Отож, на журнал кладемо заламінований листок, ставимо на лінію відрізу лінійку і акуратно ріжемо. Спочатку обрізаю по контуру, а далі ріжемо все решта. Для акуратної порізки головне добре притиснути і тримати лінійку по лінії розрізу. Притиск ножа не дуже сильний. Хто сумнівається, може спробувати спочатку відрізати смужку з самого краю листка - потренуватися.

Отож, один листок ми порізали на карти. Так само робимо і з іншими аркушами карт.

В кінці кінців отримаємо ось такі дві колоди карт - одна з червоними, інша з зеленими сорочками.

Карти практично готові, ними можна же і пограти, але не дуже зручно -гострі кути дуже заважають тасувати колоду. Тому, ми  змушені це усунути. Є у мене ще один апарат (правда не мій:-). Ось такий як на фото. Товариш придбав його для обрізки фотографій. Скажу чесно, різати ним одна морока, і взагалі жах, але є у цьому різаку одне приспосіблення яке нам дуже знадобиться.

Це заокруглювач кутів. Суперова штука! (див. фото)

Беремо нашу карту, ставляємо кутиком у заокруглювач , натискаємо різко велику сіру кнопку... і отримуємо гарний, уже кругленький кутик.

В результаті отримаємо ось таку, уже повністю готову, гральну карту. 

І так чотири рази для кожної карти :-). Всьго 2*50*4=400 разів.

Так, тепер поле для гри. Я використав ПВХ (акрил) лист 3мм. Можна в  принципі і тонше, і товстіше, і картон взяти, чи навіть оргскло. Особисто мені подобається саме цей матеріал - недорогий, легкий, добре піддається обробці.

Приміряємо наші надруковані і заламіновані листки до ПВХ.

Знімаємо плівку з заламінованих аркушів, робимо це акуратно.

Клеїмо, але не по самій лінії краю, а трішки заступаємо на пластик. Принцип такий самий, як і клеїти оракал - починаємо з однієї сторони і до протилежної, можна сухою ганчіркою добре розгладити.

Приклеїли.Тепер кладемо лінійку на лінію обрізу (тримати міцно, але щоб не зісковзнула), і ножиком акуратно ріжемо. тут потрібно зазначити наступне. За один раз 3мм розрізати не вдасться нормально, тому перший раз натискаємо ножем не дуже сильно, так, щоб розрізати ламінат і трішки врізатись у сам пластик. Наступний різ можна притиснути трохи сильніше. І так кілька разів. Я розрізав за 3-4 різи. Все залежить від товщини і щільності самого пластику ПВХ та гострості ножа.

Коли обрізали всі чотири сторони, отримаємо ось таку половинку ігрового поля (див. фото).

Так само робимо і з іншою половиною. В результаті отримаємо наступне:

Тепер, самі нетерплячі вже можуть навіть грати! :-)

Та я ще трішки продовжу. Поле у нас уже є, але воно не скріплене, і це може створювати трохи незручностей. Щоб цього уникнути, зробимо наступне - скріпимо обидві половинки ігрового поля. Я використав кусочок оракалу (знайшов в старих запасах, на фото він у мене дзеркальний).

Відрізуємо смужку шириною 5-6см і довжиною трохи більшу за висоту поля.

Прилаштовуємо.

І акуратно приклеюємо на місце стику двох половинок поля.

Зайве обрізаємо.

Тепер наше поле можна скласти навпіл - для зручності транспортування чи зберігання :-)

Ось так.

А це готовий до гри набір.

Ще я виготовив з картону дві коробки для карт і обклеїв їх скотчем, для надійності (правда, треба було б зробити одну коробку зелену, а іншу червону, та не виявилось під руками необхідного кольору).

Приємної гри!

Примітка. Хто бажає, може виготовити поле суцільне, щоб його не розрізати навпіл, і також наклеїти на пластик. Нерозрізане поле тут.

Всі матеріали розміщенні на сайті призначені виключно для персонального використання в ознайомлювальних цілях. Всі права на них належать їх власникам. Після ознайомлення, матеріали необхідно знищити.
6 Responses
  1. Анонім Says:

    жалко по украински :(


  2. eXtendedZero Says:

    Если есть вопросы - спрашивайте.


  3. Анонім Says:

    Очень даже хорошо, что по-украински!
    Спасибо за детальное описание. Будем пользоваться советами.
    Егор


  4. Jonny Says:

    Здравствуйте!

    Спасибо большое за инструкцию. Вы все так детально и подробно описали. У меня только один вопрос:
    Где я могу достать вот эту кромку ПВХ в Киеве http://vdm.ua/ по самой низкой цене? Пожалуйста скажите пару мест. Пригород тоже подойдет, если там дешевле.


  5. eXtendedZero Says:

    Доброго дня.
    На жаль в Києві не знаю. Я не з Києва))
    Можете спитати в канторах які роблять вивіски/рекламу. Думаю Вам паку кусочків продадуть. Воно не таке дороге.
    Можна навіть в Епіцентрі щось таке пошукати.


  6. Unknown Says:

    Доброго дня, автору! Справа в тому, що я теж зараз займаюся виготовленням настільної гри і хотів би з Вами поділитися досвідом. Також є деякі питання стосовно складного поля, точніше декілька варіантів.)
    Прошу відповісти мені на номер: 096-122-37-23 - Юрій. До номеру підключені сервіси вайбер і телеграм (якщо не бажаєте телефонувати). Буду радий спілкуванню!